"Learn Play Smile Days" με θέμα «Αλληλεγγύη & Ενσυναίσθηση»

07 Φεβρουαρίου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2025

"Learn Play Smile Days" με θέμα «Αλληλεγγύη & Ενσυναίσθηση» στον Πολυχώρο του Οργανισμού στο Κορωπί

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Ανθρώπινης Αλληλεγγύης, 20ή Δεκεμβρίου, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» διοργάνωσε τις δράσεις Ψυχαγωγίας, Εκπαίδευσης και Ενημέρωσης του “Learn Play Smile Days” με θέμα «Αλληλεγγύη & Ενσυναίσθηση» στο Εκπαιδευτικό Κέντρου του Πολυχώρου του Οργανισμού στο Κορωπί.

Από τις 11 έως τις 13 Δεκεμβρίου 2024, υλοποιήθηκαν οι δράσεις με συμμετοχή περισσότερων από 400 μαθητών και μαθητριών Α’θμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες για να  παρακολουθήσουν όλες τις κατάλληλα διαμορφωμένες δράσεις.

Τις δράσεις αυτές σχεδίασαν και οργάνωσαν εξειδικευμένοι/ες επιστήμονες του Οργανισμού –από την Ακαδημία Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Smile Academy, από τη δράση του Τμήματος Πρόληψης και Ευαισθητοποίησης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών και του Ευρωπαϊκού Μαθητικού Εθελοντικού Δικτύου YouSmile- ενώνοντας τις δυνάμεις τους με επιστημονικούς συνεργάτες που εθελοντικά συνέβαλαν στον προγραμματισμό των δράσεων.

Κοινός στόχος όλων των δράσεων ήταν να επιτρέπουν στα παιδιά να εξερευνήσουν τη θεματική μέσω παιχνιδιού, αποφεύγοντας τον διδακτισμό, ενισχύοντας τη συνεργασία σε ομάδες, την κίνηση και τη βιωματική μάθηση, εμπλουτίζοντας τις δράσεις και με εγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί ο Οργανισμός. Αναλυτικότερα:

  1. Παρέμβαση Πρόληψης και Ευαισθητοποίησης με θέμα την αναπηρία και τη συμπερίληψη, από το επιστημονικό προσωπικό του «Χαμόγελου»: Αυτή η παρέμβαση επικεντρώθηκε στη συζήτηση, δίνοντας στους μαθητές και τις μαθήτριες την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους γύρω από τη θεματική ενότητα του Πολυήμερου. Τη συζήτηση οργάνωσε και συντόνισε το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
  2. Ιστορίες καθημερινής αλληλεγγύης με τους ανθρώπους του «Χαμόγελου», σε υλοποίηση του Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων του Οργανισμού: Κάθε εργαζόμενος/η ή εθελοντής/ρια του «Χαμόγελου» έχει πολλές ιστορίες και εμπειρίες να μοιραστεί. Μέσα από αυτή τη δράση τα παιδιά γνώρισαν, συζήτησαν, έλυσαν απορίες αλλά και βοήθησαν, με τον τρόπο τους, τους ανθρώπους του «Χαμόγελου» -εργαζόμενους/ες ή/και εθελοντές/ριες- που δρουν «στο πεδίο», προσφέροντας καθημερινά έμπρακτη βοήθεια είτε σε έκτακτες ανάγκες, είτε σε δύσκολα περιστατικά υγείας.
  3. Γνωριμία με τις Α’ Βοήθειες από το εξειδικευμένο προσωπικό του «Χαμόγελου», σε υλοποίηση του Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων και του Κέντρου Υπηρεσιών Υγείας του Οργανισμού: Με την καθοδήγηση του εξειδικευμένου προσωπικού από το Κέντρο Επιχειρήσεων και το Κέντρο Υπηρεσιών Υγείας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», τα παιδιά γνώρισαν βιωματικά, βασικές αρχές των πρώτων βοηθειών.
  4. «Σκέφτομαι ανθρώπινες λύσεις, κι όχι μηχανικά!», σε εθελοντική υλοποίηση του επαγγελματία designer κ. Μάρκου Παππά: Με μια σειρά από δραστηριότητες που εναλλάσσονται γρήγορα, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες εξερεύνησαν βιωματικά δεξιότητες και αξίες που σχετίζονται με την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη, όπως είναι η ομαδική προσπάθεια, η επικοινωνία, η επίλυση προβλημάτων και η σκέψη νέων τρόπων για αλληλοβοήθεια. Στο τέλος, οι ομάδες κλήθηκαν να εφαρμόσουν αυτές τις αξίες στην πράξη, σχεδιάζοντας ένα κοινωνικό project.
  5. «Χέρια σαν κι αυτά», πρόγραμμα βιωματικής γνωριμίας με την κώφωση, σε εθελοντική υλοποίηση του ψυχολόγου Θανάση Χύμα σε συνεργασία με το επιστημονικό προσωπικό του «Χαμόγελου»: «Υπάρχουν χέρια που φυτεύουν ένα δέντρο και άλλα χέρια που του βάζουνε φωτιά, υπάρχουν χέρια που σαν πέσεις σε σηκώνουνε ξανά, σίγουρα θα 'χεις συναντήσει δύο χέρια σαν κι αυτά». Με έμπνευση από τους συγκεκριμένους στίχους, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την καθημερινότητα των κωφών ανθρώπων και γνώρισαν πώς με τα χέρια τους, εξασκώντας τη νοηματική γλώσσα, μπορούν να ανοίξουν δρόμους επικοινωνίας με όλους τους συμπολίτες μας.
  6. Πρόγραμμα γνωριμίας με την οπτική αναπηρία και τους σκύλους-οδηγούς, σε εθελοντική υλοποίηση των κκ. Αλεξάνδρας Τραχίλη και Γιώργου Ντότα, εκπροσώπους της Liberty Guide Dog και της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες: Οι σκύλοι-οδηγοί είναι κάτι πολύ περισσότερο από εξαιρετικοί βοηθοί κινητικότητας, καθώς παρέχουν επίσης συντροφικότητα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, ενδυναμώνουν την ανεξαρτησία τυφλών ατόμων ή ατόμων με οπτική αναπηρία. Τα παιδιά είχαν τη μοναδική ευκαιρία να τους γνωρίσουν από κοντά, μαζί με τους χειριστές και τις χειρίστριές τους, μαθαίνοντας έτσι περισσότερα για την καθημερινότητα ενός τυφλού ανθρώπου αλλά και συνειδητοποιώντας τα αμφίδρομα θετικά αποτελέσματα που φέρνει η συνεργασία και η αρμονική συνύπαρξη μεταξύ ανθρώπων και ζώων.

Κατά τη διάρκεια των Δράσεων υπήρχε ιατρική κάλυψη, με εθελοντή παιδίατρο αλλά και εθελοντές/ριες από το Κέντρο Υπηρεσιών Υγείας του Οργανισμού, σε περίπτωση ανάγκης της συνδρομής τους.

Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας τα σχολεία, 16ο Γυμνάσιο Αθηνών, Γενικό Λύκειο Βάρης, 1ο Γυμνάσιο Μαρκόπουλου, Γυμνάσιο Αναβύσσου, 5ο Δημοτικό Σχολείο Κορωπίου και 2ο Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού που τίμησαν τον Οργανισμό με την παρουσία και την ενεργή συμμετοχή τους.

 

Ευχαριστούμε και τους/ις εξειδικευμένους/ες ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους/ες του «Χαμόγελου» καθώς και τους/ις πολύτιμουςε/ς εθελοντές/ριές του, που χωρίς εκείνους/ες δε θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν οι “Learn Play Smile Days” που διοργανώνει «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

 

Η επόμενη προγραμματισμένη δράση “Learn Play Smile Days” θα υλοποιηθεί τον Φεβρουάριο 2025, με θέμα «Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο», έχοντας ως αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025. Ανυπομονούμε!